Content Marketing Plan (Ads On)
Content Marketing Plan
for Ads On
Under min praktikperiode hos Ads On i forbindelse med min PBA i Digital Konceptudvikling, arbejdede jeg også sammen med dem i min bacheloropgave. I opgaven har jeg udarbejdet mange forskellige ting, hvor jeg b.la. har lavet en content marketing plan for dem.
Det er en plan for deres kommende content, hvordan det givne content henvender sig til deres målgruppe (storymapping) og hvordan de skal promovere deres indhold.
Indholdskalender
En god gammel tabel, der illustrere det planlagte content, deres kategori, status, den ansvarlige person, deadline og dato for publicering.
Storymapping
Storymapping er essentielt bare en content bank, der illustrere hvor målgruppen (personas) vil finde og interagere med deres content. På den måde sikre man, at ens content er relevant for målgruppen, og er tilgængeligt på de platforme, kanaler og medier de anvender.
Promoveringsplan
For at illustrere det marketingmix der skal anvendes, har jeg taget udgangspunkt i PESO modellen.
Har du lyst til at læse mere? 😊
Hvis du er interesseret i at læse mere om den content marketing plan jeg har skabt for Ads On, kan du downloade et udpluk fra min bachelor opgaver her.