Norlys
Norlys selvbetjeningsplatform
Case
Dette koncept er udarbejdet til Norlys, med fokus på at få deres brugere til at besøge selvbetjeningsplatformen mere end én gang om måneden. Det er vigtigt at få kunden til at logge på mindst en gang om måneden, for at opretholde deres cookie information, så Norlys kan genkende den given kunde på tværs af medieplatforme og kanaler.
Udpluk af anvendte metoder
- Porter’s Five Forces
- The 4 P’s of Marketing
- Gamification
- Værdiskabelse (via Hook modellen)
- Mediestrategier
Den konceptuelle løsning
Konceptet tager udgangspunkt i en forbedring af Norlys’ selvbetjenings DPM, både til deres website og app. Det vil vi opnå ved at gøre tal og statistik let forståeligt for den almene person, personaliserede nyhedsbreve samt anvende gamification elementer der skal sikre at kunden vender tilbage til selvbetjeningsplatformen gentagende gange.
Key features til platformen:
- Gøre tal og statistik mere relaterbart
- Oversigt over services, med mulighed for let at ændre dem
- Oversigt over regninger
- Forslag til hvordan man kan nedsætte sit forbrug
- Gennemsnitsforbrug vs tidligere forbrug
- Oversigt over hvilke elapparater man ejer og hvor meget strøm de bruger (ved smart home produkter og variable pris)
- Kvartal rabat i form af pris gevinst
- Nyhedsbrev med personlig statistikker